onsdag 10 juni 2009

promenad i regn

idag hade jag två saker som jag tänkte mig få gjort.....det ena var att åka och handla....det andra var att ta en promenad med maken innan han börjar jobbet............åkte iväg och storhandla....sen hem..........regnet öste ner........jag sa till maken jag skjutsar dig till gymmet så skiter vi i promenaden.................men sen så sluta det regna...........jag fick ett ryck och sa nu går vi ut.............så det gjorde vi........första halvtimmen gick bra............sen kom regnet.............dyblöt och helt slut va jag när vi kom hem...................men nöjd.........skjutsade maken till gymmet.........själv hade jag aldrig orkat träna efter vår promenad.................nu sitter jag här och har avnjutit sista biten av vv pajen............den var faktiskt inte så dum.......blir nog kanske fler ggr................om ett par timmar är det då dags för mig att hämta barnen och sen mamma........skjutsa hem dom hit och sen iväg på skolavslutningen..............daniels.....................de kommer bjuda på tårta........men jag har bestämt mig för att inte äta någon tårta............jag skall äta gott lite på fredag och en del på lördag......................om man ville kunde man nog hitta anledningar att äta gott dagligen............så man måste kunna säga NEJ TACK.........SÅ JAG KOMMER GÖRA DET....NEJ TACK...............

1 kommentar:

Linda! sa...

Ja visst är mina små gryn söta :-) Fullt ös medvetslös..
Jo jag håller ju med på med viktväkteriet, har inte gått ner så mkt alls dock, vart upp och ner..har inte slarvat så himla mycket men det är sååå svårt när man jobbar natt. Dels att kunna gå på mötena och dels att ge f*n i att käka nåt på natten..Jag är alltid DÖhungrig vid 3 tiden..men så gör jag allt för att försöka hålla mig till kl 06 så det blir frukost i stället. men så går jag hem och lägger mig, och då missar jag lunch, vilket innebär att jag äter för lite och kroppen vägrar förbränna. Jag vill ju inte äte ett hästmål till middag bara för att jag missat lunchen lixom, det e ju inte heller bra.. Så det är segt som snor emellanåt..Men när jag läser om hur du kämpar så får jag faktiskt inspiration.. Kram L m voff