tisdag 5 maj 2009

Viktväktarna

Nu räknar jag points...from idag alltså........både jag och maken har tänkt o skärpa till oss och ändra vår livsstil. Eftersom jag tycker viktväktarnas program är bra och vet att det funkar om man inte fuskar så tänker jag nu bli en viktväktare på livsstid. Jag vill inte skriva hurmkt jag behöver gå ner för att få ett sk normalt bmi men det är en mkt lång resa dit. Mitt första delmål får bli minus 3,5 kg vilket jag borde fixa på två veckor. Jag vet att de första veckorna minskar man mest sen blird et trögare. Så nu skall det skrivas inköpslista och ut och shoppa nyttig mat. För övrigt är hela familjen förkylda och marcus äter pencillin och snart gör nog maken det oxå....är hos läkaren som bäst. Idag var det la ena trist väder ute.........typiskt............måste till bibblan och lämna tillbaks böcker...............imorgon tillbaka till bergsjöns kyrka och påbörjandet av uppsatskrivandet.................så nu är det uppsatsen som gäller fram till slutdatumet 5 juni............då börjar lite semester ..................så nu hoppas jag att man får det stöd och den hjälp man behöver i sin omgivning......för nu börjar den långa resan mot ett friskar och sundare liv..............

2 kommentarer:

Saga sa...

Hej! Saknade dig i går på föreläsningen!!! Hur är det? Som du sa, nu ses vi nog inte förens i augusti ?! Jisses är det så långt bort ... iaf jag håller alla tummar jag har för din viktminskning! Vi får peppa varandra =)

KRAM!

Linda! sa...

Jag är bakom dig!!
Jag håller på med viktväktandet jag med :-)