tisdag 19 maj 2009

inga pengar leken

jag och maken hade bestämt oss för att en viss summa pengar skulle räcka fram till barnbidraget men den tog slut i söndags...........så vi låtsades helt enkelt att de sista lapparna var det som gällde att klara sig på.........det funkade faktiskt.............eftersom sommaren är lång och fattig för min del så måste man spara ...........imorgon är det då dags för det efterlängtade barnbidraget...............idag har det gått bra med mat o sånt............laddade ryggan med allt som kunde tänkas behövas för att klara en dag i skolan........två mackor o kaffe och lunch...köpte 2 frukter i skolan och det gick fantastiskt bra............har ätit typ två frukt om dagen sen jag började vv och det är nog mer än jag ätit senaste åren typ......på två veckor.hehe.........men nu längtar jag efter frukt och kommer alltid äta det...............nya härlig vana som jag absolut vill behålla.............maken va ute och sprang..sen va tanken att vi skulle ut och gå.........vad händer......han sträcker sin vad igen..............så det blev ingen promenad idag............jag orkar faktiskt inte..........är helt klart redo för soffan nu..........tycker jag varit duktig idag ändå........desutom så tappa han sin mobil när han skulle pinka...............grr..men han lyckades nog få igång den igen.............suck ...han är en riktig oturskorp den mannen.............men jag tror både han och jag har ett rätt starkt kasam så vi går vidare..................utan att tömmas på resurser.......................här är så tyst och lungt utan barnen............det är ngt som fattas man kan göra vad man vill och koppla av......................vi pratar i telefonen med dom flera ggr om dagen............de har det bra och det har vi oxå hehe................nu skall jag inte soffan och softa hela kvällen...................tar mitt stora glas vatten med mig..............tänkte få den där guldstjärnan på måndag...................så imorgon får jag se upp med vad jag äter på min luchdate med c......hon får ta mig till ngt matställe med mkt fräsch sallad ....................men innan och efter skall jag skriva på b uppsatsen............idag hade vi handledning och nu känns det lite mer som jag får grepp om den och hur den skall vara upplagd................ingen panik heller att man inte kommit så långt inför inskicket på måndag.................nej nu är jag faktiskt lite mindre stressad......solong

Inga kommentarer: