fredag 29 maj 2009

funderar och grubblar och saknar

livet är fullt av utmaningar för oss alla mina barns nästa blir cykeln...lära sig cykla det ni.....
funderar över mina hemska mardrömmar jag haft senaste tiden............grubblar således över dem.....................och saknar mina underbara barn som faktiskt är mitt allt.............vet inte var jag skall börja...........livet är ju alltid upp o ner...........ville så gärna gå ner i vikt............vill jag alltid............men så kände jag nu att jag tycker det suger........att äta vv mat.......men jag vill ändå försöka.................men denna tiden då barnen varit borta har det blivit en del lunchdejter....middagsdejter med både maken och vänner.............så nu vill jag typ aldrig mer ställa mig på en våg för att se att jag gått upp allt............men så tänker jag att det får ta tid.....jag gör många bättre saker än innan.....men jag har en långt väg att gå......o jag tänker nog ta den vägen iallfall..............men den blir en omväg o den blir riktigt lång och snårig........men jag tar den vägen...................o den tar tid...............idag........blev inget uppsatsande............så det blev städa.......o sen ikea..................fixa o dona hemma.................fick massa gjort som legat o grott så att säga........känns skitgött....................imorgon ska jag verkligen försöka ta sovmorgon trots att maken skall upp o jobba först på sitt vanliga jobb..........sen som ambulanspersonal på speedwayen i götet..............sonen skall iväg på cup i uddevalla hela dagen.......så jag får sova hur mycket jag vill.............känner jag mig själv rätt så blir det inte mycket av den varan.............men försöka kan man ju alltid.................härligt med lite sol o värme nu...........nice...........fick schemat till mitt jobb.......blir nog bra.............oj nu fick man sms från e......o vad man saknar han..en från jobbet.......paff...............kram alla måste nog sova lite gött nu............................

3 kommentarer:

Linda! sa...

Man tycker alltid att vv maten suger emellanåt..det är skitjobbigt!! Men tror du det inte kan funka om du har en dag i veckan där du inte bryr dig, alltså då du kan käka precis vad du vill? Så gör jag, jag tar alltid samma dag som jag när jag har varit på vv för då har jag 6 dagar att vara skärpt¨på och det funkar, då har du alltid en dfag att se fram emot.. testa i alla fall. Kram

Tove. sa...

tror också på att ha en dag som kan få vara "ätardag", så länge man Är sugen på det man stopppar i sig då. jag kör lördagar, då e det goda grejer å efterrätt å allt. funkar (tror jag!) =) Försök hålla motivationen uppe. En bok som hjälper mig skitmycket är "Övervikt handlar om känslor" (Lisbeth Stare). Vet inte om det kan vara något för dig men mig har den varit/är fantastisk för!

Saga sa...

Kämpa på Cissi! DU fixar det, lite djävlar anamma *go girl* men ibland måste man få komma ner för att komma upp!

Förstår oxå att det är jobbigt med uppsatsen, hoppas du blir klar (ni). Du vet att du alltid kan ringa, två kloka hjärnor är bättre än en.

KRAM!