måndag 18 maj 2009

vecka 2 vv....

idag visade vågen på -0,9kg det betyder att jag nu gått ner 2,3 kg på två veckor...detta är ju en bra och sund viktnedgång............känner mig stolt och peppad att kämpa vidare in på vecka 3........idag pratades det mycket om tålamod...när man står still.......och att man ofta går upp när man avslutar vv........det handlar om att inte avsluta utan vara vv livet ut.....det är jag faktiskt beredd att ställa upp på.............jag kommer nog vara månadsmedlem där i några år innan jag når min sk målvikt och kan bli guldmedlem.......men det är något att kämpa för......maten man lagar ä jättegod och nyttig man mår skitbra av den så det finns inget att klaga på........desutom kan man spara massa points och unna sig iallfall en dag i veckan vilket jag tycker är väl värt o leva med när man väl lärt sig detta..............det invanda beteendet kan brytas men det borde ju ta lite tid och skall få göra det......är så glad att min kära make oxå gör detta .........han har gått ner 3 kg och fått sin första guldstjärna ...grattis älskling.................nu skall vi båda ta oss en promenad............det blir 3 km idag oxå.............hoppas dock inte regnet kommer det ser så ut nämligen........................se upp här kommer vi.................

2 kommentarer:

Saga sa...

GRATTIS!!! Skitbra, å du misströsta inte om maken går ner fortare än du för till våran nackdel så är dom skapta såna ;)

HUR går det med uppsatsen?

KRAM!

Saga sa...

Vi ligger bra till med våran uppsats. Det är verkligen skönt. Men vi har suttit flera heldagar så det vore ju konstigt annars!!! Lycka till med BÅDA uppgifterna.