tisdag 12 maj 2009

första veckan av resten.............

av livet........så måste man ju tänka......iallafall så har jag lyckats gå ner 1.3 kg första vv veckan...det är jag mycket nöjd med..........så nu är det vecka två och jag hoppas på någon viktminskning..........det viktiga är inte hurmkt utan att det blir minus...........jag har jättesvårt för den nya kosten tex rågbröd är det enda bröd jag just nu vågar unna mig till frukostmackan.....har provat många olika men inget är gott........på har jag inget smör men däremot kalkon eller skinka samt massa grönt och örtsalt........man blir iallafall mätt.........så det får gå................idag är det sista dagen i bergsjöns kyrka...vi har hela två intervjuer inbokade s¨å jag hoppas det ska vara givande..............de tre vi gjort hittills har varit väldigt givande.......imorgon är det då dags för handledning igen..........jag hoppas man nu kan komma igång att börja tänka till och skriva................både jag och j har lånat lite böcker o reserverat några...............nu är det dags att på riktigt ta tag i b uppsatsen..............ikväll verkar det som att det blir delfinal i schlager som gäller.............direkt blev jag sugen på att unna mig något.........så typiskt mig.......................men det får bli vatten och ev någon frukt...............festpointsen sparar jag till lördagens final.......................imorgon blir det en utmaning då vi är bjudna att titta på barnen när de sjunger............vet redan nu att det blir fika...............bakelse...........inte heller den tänker jag smaka på utan det får bli kaffe bara.............får nog ta med mig en frukt o smaska på medan andra äter bakelse..................inte för att det är förbjudet att äta det men jag vill ju ha mitt goda på lördag.....................för om man vill kan man hitta anledningar varje dag att unna sig något och det är då man blir så här tjock............alltså...............inget onyttigt förrän på lördag.............då skall jag välja väl vad jag skall njuta av och sedan verkligen göra det.....................låter det trist.................kanske men jag tror snart det kommer vända och resultatet kommer vara värt varenda litet jobbigt nej................ viktväktar man så är det så................jag kan jag vill jag ska jag måste................

2 kommentarer:

Saga sa...

Du kommer att fixa DETTA! Jag tror på dig, bara att kämpa. Dock inte så lätt som det låter, men när du väl får in motion oxå! Se dig själv snygg ;) titta på gamla bilder där du var smal!
Jag har ju klarat 10 kg än så länge så det går! PEPPING =))!!!
KRAM

Tove. sa...

duktigt jobbat, verkligen!! motiverande måste jag säga =)