torsdag 7 maj 2009

VV dag tre

Ja vad är tre dagar av resten av sitt liv.......för det är ju det som gäller nu.....livet ut o va sund o glad kexchoklad...........svårast är........att alltid ha planerat o hemhandlat och äta innan man får typ hungerpanik.............lättast,......inget............svårast..........saknar allt nästan.....men mest goda röror....såser.....mackor......o dryck typ vin o öl........har sparat 10 poäng så imorgon skall jag unna mig lite..............men sen är det nya tag och spara tills nästa helg.............jag skulle klara detta galant om jag hade en tant som stod där med det jag skulle äta och när jag skulle göra det...........planering o handling är tokmkt i början men sen vet jag att det går lättare när man hittat alla saker o fått in rutiner och det tar tid det vet jag..............jag tänker inte ge upp denna gången.................men inser att maken jobbar på måndag kväll så jag hoppas mamma kan komma så jag kan gå till vv...........men det ordnar sig.............det måste det.............annars så har vi varit i bergsjöns kyrka igen och upplevt massa nya intryck......speciellt igårkväll när det strömmade in folk som hade behov av både det ena o andra.............sånt jobb de gör.............idag har vi träffat och intevjuat två socionomer som jobbar på biv............jättetrevliga o deras jobb verkar helt fantastiskt kul...............dom söker volontärer men jag kände att jag inte kan bidra även om jag hade velat..............finns helt enkelt inte tid...........imorgon är det dags o åka dit igen och fortsätta intervjuerna..............för övrigt så äter tre av familjens medlemmar pencillin..........halsfluss o amanda har både halsfluss och öroninflammation..............idag när jag kom hem hade maken städat hela lägenheten.........jag älskar att komma hem till en städad lägenhet.........så jag tog glatt tag i middagen och gjorde pannkakor till barnen och kräftsallad till mig och maken.............sparar därmed poäng till imorgon då jag tänker laga lite festmat och dricka några glas vin..............nu skall jag hjälpa till och lägga kidsen.............solong......................

2 kommentarer:

Saga sa...

heja heja!!

Tove. sa...

hoppas det går bra ikväll för dig! ses imorgon på handledningen!