fredag 6 mars 2009

mitt liv i svart

Idag är mitt liv helt och hållet upp o ner vänt...........jag mår riktigt skit,,,,,igår var vi ju hos psykologen och ...........minns hur slö han var när han var nyfödd...........minns hur han skrek och vägra ta bröstet.............sen kom dom där konstiga stunderna när jag tyckte han försvann i blicken............hände när jag satt o mata de båda...................sen rykningarna i benen...........klumpig motorik.............oerhört bestämd.........trotsig trodde jag.........men allt handlar om att han inte förstår...............för han har flera tydliga spektrum på Autism.........min underbara marcus...............han har inte ren autism utan flera delar i spektrumet.............men vi har inget papper på det ännu........för nu skall han till BNK för att utredas.............marcus är och kommer alltid vara min lilla älskling...........men just idag tycker jag bara det är för mycket..........vad har jag gjort .....för fel i världen som drabbas igen.............ingen som inte varit med om att få ett funktionshindrat barn kan uppleva och förstå vad jag pratar om.........jag har gått igenom detta snart i 14 år.............när jag fick mina tvillingar var jag så stolt och lyckligt över mina friska barn..............nu detta............det är orättvist............jag vet att så mycket är det i världen...........men idag handlar det om mig och min sorg.......jag är så oerhört ledsen och förtvivlad...........man vad kan jag göra........vill krypa ner i sängen o vara där några dagar...........men om en stund måste jag hämta barnen......livet går vidare.......maten skall lagas......man skall handla...........man skall finnas där för alla...........plugget...flytten ......världen stannar inte för det...........men inom mig har något hänt........en känsla som inte kan beskrivas..........ett slags ljus som slocknat..............min bild har gått ikras........o jag känner hur fan skall jag ta mig ur detta och orka vidare......så känner jag just nu.............tårarna rinner ner för min kind...........jag känner mig så himla .............bitter just nu..............fy sjutton för livets alla skitvändingar.....................jag hatar dem.............blöäöäöäöäöäöäöäöäöäöäöäöäöäöäöäöäöäöä

Inga kommentarer: