söndag 1 mars 2009

det är mycket nu....

Helgen har gått med full fart.......idag har vi varit på ikea lite och kollat på lite av varje...persienner och rullgardiner osv....kollade även lite annat smått o gott........barnen fick leka lite i småland så länge.........vi köpte en lampa till deras nya rum och ett till ..........äntligen...vårt sovrum............gissa om man ville ha ville ha ...........men vi får bara ta o fixa det nödvändigaste........insyn är prio ett.........vi maila han på västerstaden för o höra om de kan fixa persienner......då sparar vi ju några tusen........men tveksamt om de fixar det.......men man kan alltid försöka få dem o fixa det med tanke på bottenplan o insynen.............annars såg jag samma persienner som vi såg på ikea på blocket för halva priset så det blir nog att vi jagar där istället eller kanske tom på tradera.............vi såg en tv bänk idag på ikea för 1000 o det var en på blocket som skulle ha 350 för den så vi kanske köper den................annars så va det kanon när tanja kom igår o blev jätteglad att träffa mamma o raine........men helt smärtfritt va det inte.....mamma åkte på ett fruktansvärt ryggskott.............sent igår kväll kom hon inte ur sängen o hon va tvungen o kalla på både låssmed o ambulans......hädanefter är det bra om jag har hennes extranyckel............det tog max 5 min för han o komma in o det kostar 900......sen kosta ambulansen oxå.......stackars min kära mor hon har inte tur i livet.........vidare så va jag tvungen o hämta henne på mölndal idag......hade med mig en låda mat till henne så hon kunde värma hemma............imorgon blir det o hjälpa henne med handling o hämtning av mediciner..........hon blev ju sjuksriven två veckor........maken jobbar extra ikväll så dagen har rullat på här.........nu är det full rulle på de små.............sång sång........kul att dom gillar o sjunga............
nu skall jag softa här lite o lyssna på lite musik med kidsen.......imorgon är det fullt upp med skola hela dagen..........sen hjälpa mamma.............blir trött bara jag tänker på veckan som kommer...........det är helt enkelt mycket nu.............

Inga kommentarer: