lördag 28 mars 2009

från koja till slott...kyrkan till scandinavium......

Jaha då var det dagen efter..............headbang till Hammerfall i scandinavium....vi fick även ofrivilligt titta på två andra riktiga hårdrocksband....BULLET.. kassa........samt SABATON...som var okej.........Hammerfall va kanon o han sjunger som en gud.........grymt underbara två lugna låtar bla.............men innan hammerfall hade jag en förmiddag uppe i svenska kyrkan i Bergsjön.......på morgonen var det sånglek och sedan var det möte med volontärer....sist men absolut inte minst...cafe och secondhand samt utdelning av mat i soppåsar.........ngt jag tyckte såg väldigt äckligt ut men jag antar de var mkt tacksamma som tog emot det..........man har det rätt bra inser man när man spenderat en dag i kyrkan i Bergsjön........kontraster till kvällenär bara förnamnet.........igår bad vi oxå böner i kyrkan för oss som satt där och några till......det kändes väldigt fint och andligt....jag tände också ett ljus för mig och mina kära.............sen så var det hem och byta om och iväg o äta lyxig köttbit på Jensens bofhus...nästan så man fick dåligt samvete när man såg notan........det gick en hel del pengar och vi hade det kanon jag daniel och daniel.........idag har vi röjt o städat hela dagen........jag håller på att plocka ihop en kasse som jag tar med till kyrkan så dom kan sälja där.............det känns bra att få hjälpa till på ett litet hörn.........denna fattigdom som finns i Sverige är så ofattbar att förstå utom när man upplever den framför ögonen...............jag har nog fått lite o fundera på under mina två dagar........jag tror denna upplevelse i kyrkan kommer vara med mig för resten av livet...något säger mig det....................ha en bra helg alla.........nu måste jag fortsätta o städa och packa.......EN VECKA TILL VI FLYTTAR..................DET NI.....

Inga kommentarer: