torsdag 29 januari 2009

Lunchdate med c

(förra höstens skörd fick iallfall ihop till en liten smakbit..mums) Äntligen fick vi till en luchdate jag och c......hon tog med mig till en resturang inte alls långt ifrån skolan men jag hade aldrig hittat den utan henne....tacksamt.....kanon fin salladsbuffe och jättegod mat............gissa om jag kommer ta dit mina studentvänner oxå ......japp......73 kr så det blir inte så ofta.........alltid kul o luncha o babbla...........ämnena varierar men familj..socionomyrket o annat är väl ofta det som vi pratar om.............tillsammans har vi en hel del erfarenheter...............alltid lika kul o träffas men det blir för sällan..............vi prata om hur asociala vi känner oss ibland...........jag minns när jag bodde ett år i olsfors...........jag förändrades jättemycket o blev otroligt asocial.........levde som i en bubbla där...........så vill jag aldrig mer känna.................boendet är så viktigt ..............kämpar med tanken på att jag vill att kidsen skall växa upp i bästa möjliga miljö...................sen kom vi in på en annan otrevlig sak oxå........skattesmäll..............hon berätta att det man tjänar efter 318000 kr får man skatta 50 procent på......jag trodde det var mer man fick tjäna.................jösses..hade jag vetat det så hade jag INTE bokat danmarksresan..........nu har jag ångest............spara men hur...........vi kommer få ca 20000 i restskatt..........help me.............urk..........jag tror jag måste jobba lite ..nej usch nu blev jag stressad...........pengar pengar pengar.......money money money............varför va det inte jag som skrev dom där alla bra låtarna o blev multimiljonär..........okejmåste inte vara miljonär men lite mer pengar skulle man dock ha...............nu får jag skärpa mig o inte gå på fler lunchdejter denna månaden............stackars mig.................ehhhhhh (NOT)

Inga kommentarer: