fredag 2 januari 2009

Fröken slösa...

Ja det är då märkligt vad pengar jag lyckas göra av med när jag går utanför dörren.........eftersom jag o barnen varit hemma idag då marcus öga är lite rött o kladdigt så tänkte jag att lika bra o ta en tur till backaplan och handla det som behövs till kvällen då maken skall direkt iväg efter jobbet och hämta en tvättmaskin o det tar ju sin tid...........så jag o barnen tar buss o vagn till backaplan..........först då måste jag köpa månadskort 415 kr....sen så när jag kommer till backaplan blev det systemet där jag köpte lite vin o någon öl....200kr.......vidare in på kappahl för att fixa mig en mössa och vantar.....inser att det kanske kommer va såhär kallt o jag fröööööööös....så det hitta jag plus ett par underbyxor...........så det gick ju på....hmmmmm......ca 160kr.........sen då till själva coop forum.....gled in en sväng o kolla lite på nya britax framåtvända bilstolar..........marcus ska få en i slutet av månaden......de kostar ca 1000 kr..........in på coop.....handla lite smått o gott för 200 ........sen kunde jag inte låta bli att köpa två triss lotter och en lördagsgodis för 75.kr......totalt alltså 125kr.............så när jag kommer till utgången står det en hemlös o säljer faktum...........han hade kalendrar kvar.........de va la sådär men det blev en av varje så där rök ytterligare 200kr............sen fick jag bråttom hem......laga pannkakor....o sen har jag städat lite för att det såg ut som sjutton o vill ha fint i badrummet nu där maskinen skall stå bla.........men vi fick ju köpa den billigt för 500 kr så jag hoppas den är bra..................barnen kollar nu på madagaskar och jag andas ut lite.............till middag blir det lax o potatis.........men det blir senare...........nu skall jag slöa lite till det är dags o fixa middag.................tänk att barnen är helt tokiga i madagaskar filmen..........vi hitta tom madagaskar lördagspåse idag...........till imorgon.........lucky them.............ja så då va man 1800 kr fattigare på en enda dag..........BÄST O STANNA INOMHUS HEHEHEHEHEH

Inga kommentarer: