måndag 19 januari 2009

förväntasfull...........


Idag började då den nya kursen ...tja en av de två .....barn o familjer o deras livssituationer....iallafall så verkar den intressant och rolig så det skall bli skojigt......va lite på jakt efter begagnade böcker men någon hann före.....grrrrr.......läraren verkar oerhört kompetent och jag gillar henne på något sätt...........så som sagt det kommer nog bli jättekul o läsa .......på onsdag börjar den andra kursen ...utåtagerade män och deras livssituationer och den verkar oxå grymt rolig o intressant.........kan inte bli bättre faktiskt..........blev desutom jätteglad när jag insåg att vi inte skulle gå i skolan hela dagen idag utan slutade redan vid 12.......d¨å fanns det tid för lite lunch ute och lite stros.........sen hem o nu har jag húnnit o fixa lite hemma o skall nu kolla lite efter böcker som vi ska ha samt göra ett schema till dagmamman och fylla i almanackan så man har någon koll på dagarna.............imorse var det isgata så jag o barnen höll hårt i vagnen på väg mot lokalen.......höllt på att halka flera ggr..........maken han har åkt på facklig konferans idag till bohusgården i uddevalla så han ser vi först imorgon kväll.............dags o fixa lite med schema nu o sånt innan man skall hämta de små goingarna...............imorgon tisdag så är jag ledig från skolan då ska jag se till o få koll på allt som jag inte hinner idag. då det gäller tider och böcker o beställa osv.............som sagt..........kul ............såg föresten att dom sökte en som vunnit 6 miljoner i lördags......tänk om det vore jag...........lämnade ju in en kupong i lördags............då skulle jag ...köpa mig ett hus här på hisingen för ca 3 miljoner........betala skulder för ca....säger jag inte...........sen skulle jag köpa en stor famijebil.............sen skulle jag definitivt inreda huset i feng shui o sånt kul................sen skulle jag resa sååååååklart.........o kanske spara lite till pensionen och barnen............ja inte skulle det vara alls svårt o spendera dom iallfall...........de som vann 110 miljoner i skåne............dom får lite mer o fundera på........läste att dom skulle köpa nytt kök..........hmm undrar om dom fattar hur mkt dom vunnit........jaja....lucky them........the winner takes it all...............läste idag i metro att mamma mia är den filmen som fått högst betyg i när det gäller att bli glad och lycklig...........förstår varför.......jag blir det iallfall...........hej svejs

Inga kommentarer: