fredag 7 augusti 2009

Trasigt

ja du....tråkigt när saker går sönder..........ofta gör saker det liksom tillsammans.......inte en sak då och då utan typ allt samtidigt............som den där löjliga flerpen som kostar 400 som man har i datorn för att man skall kunna ha trådlöst bredband................o nu har sonens playstation som jag köpte för slantar jag slet för en hel jul då jag separerat från hans far för snart sex år sedan.............2000 tror jag det kosta då................nu har det gått sönder...........går inte att stänga luckan....kanske någon kan fixa det...............båda låsen till hans cykel krångla..............smeta in nycklarna med lite rapsolja så nu fixa man det iallafall.................rätt jobbigt när dyra saker lyckas gå sönder hela tiden.................Budget......det är en sådan man skall ha för att vara beredd på såna saker.........men sån har vi aldrig haft och kanske aldrig kommer att ha...............har ju inte fått en krona sen i slutet av maj.....................men snart så trillar min lön ner efter sex veckors slit på det gamla jobbet gulan............det har varit tufft o jobba................jag är väldigt glad att det är just denna fredag nu och vädret är underbart..................idag när jag skulle lämna jobbet så krångla bilen när jag skulle starta.................men den gick i gång............den får inte gå sönder inte på många år...............DEN FÅR INTE ..................finns inte på kartan som jag brukar säga...............................sen har vi en son som älskar och plocka isär allt .............saken är den att han liksom inte kan få ihop dem igen.............OCH INGEN ANNAN HELLER..............så jag hoppas han får det intresset sen...........att inte bara plocka isär dem utan oxå att sätta ihop dem........................man får hela tiden vara på sin vakt................herr sabotör får bli hans tysta smeknamn.....................idag så klaga grannen......visste det skulle komma.........de påstår det blir väckta av sonens skrik varje morgon........överdrift........nog är vi högljudda alltid..............barn är det men ok m får lite utbrott då och då........men............varje morgon........börjar den vid 10...11.....................menar att jag aldrig skall få bo någonstans där man kan må bra..........nu kommer ångesten igen och jag kommer inte trivas här heller.......................säger bara ................................blöööööööööööööööööööööööööööööööööööö..............jag köper ett hus i skogen snart...........så kan mina barn skrika som ronja så mycket dom vill..........................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

Saga sa...

Du det är ingen som märker om du inte handlar, ta det som en fika stund =)