tisdag 11 augusti 2009

The secret

finns visst någon film som heter så.......den handlar om hemligheten..........om tacksamhet...och om energier............många männsikor såsom bell...einstein och många fler.......har tocuchat den och vet om den..............eller nåt sånt...........dagen började med fika med mamma..........det var gråmulet ute men jag sa till henne .......va tacksam............vi är ju lediga.............hon höll med och plötsligt sken solen över oss båda..............ja solskens humöret iallafall...............hon visa mig boken hemligheten............men oxå boken den hemliga kocken......läser man den blir man nog riktigt kritisk och kan nog snart inte äta något............den handlar om hur vi luras med tillsatser.........hur det gröna i pistage glassen faktiskt är spenat............ännu värre saker än så näms............skall låna den och läsa den sen.....................mamma...........hon har alltid så mycket spännande böcker..............skall ta o låna lite av henne nästa gång jag är där..................sen iväg på ärenden......hon behöver hämta sitt pass....in i stan och krångla............släppte av henne på en tvärgata vid passbyrån................hmm så kom polisen ......jag sa........hmm skall flytta på mig......han vifta med handen att det var på gränsen det var okej........utan böter antar jag han menar............sen sa han ha en bra dag........pust.............smile.........jaja..........sen vidare till ikea...............mamma hon kan gå där o strosa.....vi gick där i timmar och ändå han vi inte halva övervåningen........jag är helt slut i benen nu..................bjöd mig på lunch............gött.........fick även en ny stol till barnen och lite smågrejer........kul och åka till ikea utan pengar men åndå få med sig saker.............tack mamma......;.)...............tacksamhet................vad är du tacksam över..........skriv en lista.......................jag är tacksam över min mamma.....min man.......mina barn............min utbildning.................ja listan kan göras lång............men den gör jag kanske någon annanstans..................snart dags o börja läsa lite litteratur.....skal ju missa en vecka så jag tänkte försöka ligga lite före..............mångfald och etnicitet......låter intressant....ska bli kul o börja skolan sen........men först lite mer ledigt.............njuter trots att vädret är sådär...men nu är det helt okej.......................

Inga kommentarer: