onsdag 19 augusti 2009

MItt och ditt

ja redan i sandlådan så börjar man o säga så.......DEN ÄR MIN NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ O SÅ BRÅKAR MAN...men någonstans så börjar man ju liksom lära sig............vad som är mitt och ditt.......det hela går liksom ut på det...............men här på våran gård minsann gäller nog en helt annan lag..........ta det du kommer över så är det ditt......................är så trött på skiten rent ut sagt..............vi flytta hit i april...........barnen hade en hel kasse med leksaker.........nu har dom nada ............några saker har gått sönder men många har försvunnit....idag är jag säker på att en tjej som mer eller mindre tog spaden från amanda .........kan lova jag är spadpolis nu.........den skall tillbaka.............de hade fem spadar nu har dem inga...........är det anvundsjuka eller vad är det..............har även förstått att många i området tycker denna lägnehet är åtråvärd..............senast idag fick vi bevis på det...............jag trivs men just nu är det lite för mycket barn ute......o alla har inte föräldrar som lärt barnen ..............kanske vår svenska kultur vad vet jag.......kanske jag vet mer och förstår mer efter kursen etnicitet o mångfald................men en sak är säker...............man tar inte andras saker....................

Inga kommentarer: