tisdag 14 april 2009

vardag igen...skönt faktiskt...

Jag gillar helger ,...men ibland känns dom så onödigt långa....denna helg jobba maken nästan hela helgen så det kändes skönt med vardag igen.............dock så har marcus hostat i natt så han blev hemma med mig idag........tur jag hade sådan framförhållning att jag gjorde inlämningsuppgiften igår........man måste ta vara på sina chanser att ligga steget före med barnen............idag är det ju ljuvligt ute även om solen bara ibland kikar fram.............vi har varit iväg till vårväderstorget jag och sonen o lämnat lite böcker till bibblan........sen så handla vi lite på vägen tebax...så himla skönt att man paserar en affär på hemvägen numera..........gott gott.........speciellt de kvällar och helger när maken jobbar så är man inte ett dugg beroende av honom eller bilen för att handla..............känns jättebra.........har varit ute en sväng med sonen på lekplatsen.....här kryllar av barn på helgerna från världens alla nationer............kul tycker jag ..........dock så är det alltför många här som skräpar ner.........minns det från sist vi bodde här..............nu har dom tom sagt att man skall tala om vem som gör det och då kan dessa blir av med sina kontrakt........o det kan jag förstå för efter några dagar är det skräp överallt............dom kämpar på här och försöker hålla det fint osv...............att folk inte bryr sig..............är det kulturellt betingat..............vet när man kommer till andra länder där högvis med skräp ligger..............har hört från många håll o kanter om att många blir så fascinerade av sverige för vi har så rent och fint...o allemansrätten.............men menar hur svårt kan det vara att slänga skräp där det skall vara.............tänk tror det är i malaysia som man åker på dryga böter om man slänger skräp hur som helst.............jaja........små bekymmer kan tyckas men här är det ett stort med tanke på att det kommer ut lappar om vräkning om man skräpar ner...........................själv är jag inte orolig har lärt alla mina barn vad som gäller................för mig....i min värld...är det självklart att inte kasta skit omkring sig................ja idag har jag det lungt här hemma o det kan man ju förstå när jag ägnar så mkt tankar på skräp.......................funderar på om man får plantera sig ett körsbärsträd på tomten och om det är något som blir bra............ÄLSKAR DESSA TRÄD DOM ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ VACKRA.............maken skulle posta min inlämningsuppgift idag så nu är den saken ur världen oxå..........hoppas på ett g nu oxå i barn och familj kursen........hade nästan glömt bort den för ett litet tag................dags för kvalitativa metoder nu då.............imorgon börjar det avsnittet på kursen...................hoppas på en bra vecka ..............drömmer om grekland nu..........vet inte varför men det bara kom över mig...........kanske man skulle försöka ta sig iväg en vecka i september.......får jag jobba i sommar så borde vi har råd att åka jag o maken......men samtidigt gör det lite ont att lämna barnen hemma................så det tåls o fundera lite på............men med tanke på att jag kanske jobbar hela sommaren så kanske en vecka i september är ett måste om man skall orka sen.......................tåls o tänka på

Inga kommentarer: