söndag 12 april 2009

påskdagen.....

LIVET ÄR SKÖRT....det vet jag men ibland påminns man extra.......igår på påskafton var min mamma och morbror här......mamma va gullig och köpte en jättefin gardinstång till vårt vardagsrum.........hont hade även med sig påskägg till mig och barnen.............jag fick oxå en jättefin blomma......tack mamma...............det var roligt att se min morbror.......han har inte mått så bra den senaste tiden och gått ner 14 kg..............men ingen kunde ana att han denna morgon skulle drabbas av en hjärtinfarkt............typiskt att han valde att åka hem inatt istället för att sova hos mamma som tänkt...............hem till vad.........liksom......iallafall så ringer mamma vid 7....jag kände direkt att ..vem ringer nu? ngt måste ha hänt......mamma va förtvivlad.....men för en stund sedan ringde mamma......toivo har vaknat och var vid gott mod.......högerkammare hade drabbats............ballongsprängning.............saken är den att ....han fylller 50 i sommar.............min morfar hade nästan precis fyllt 50 då han fick ett lastbilsflack i huvudet och drabbades av en hjärtinfarkt...............hans liv gick inte att rädda................jag hoppas verkligen att det skall gå vägen....................Toivo har redan börjat rökavvägning och mamma sa att hon rökt färdigt.........vi får väl se hur det blir med det.............känner mig deppig idag och trött....maken har just gått o jobbat o jag längtar tills sängen................visst är vädret ljuvligt men idag är jag bara trött.....................imorgon är det säkert bättre.............fick som sagt upp gardiner igår och även lampan i köket................nu återstår bara lite lådor med papper och pärmar...............börjar få fint nu här..............imorgon måste jag sitta o skriva ner min individuella uppgift o skicka den så maken kan skriva ut den..........................imorgon är en ny dag............men inte för alla.........blir dagens tanke..............

Inga kommentarer: