lördag 25 april 2009

barnens dag............

pust.....har hunnit med lite idag med de små............först tog vi spårvagn och buss vid nio ner till makens jobb för att hämta bilen................sen iväg till ikea..........jag tog mig en fika medan de fick leka i småland.....................shoppa lite...hitta en käck sak till barnens rum.....samt två toaborstar...........och en grej ...byggsak på fyndhörnan.............samt två saxar till barnen.......sen så åkte vi till mc donalds..............barnen va hungriga för det var första gången de ätit upp både sin hamburgare och sina pommes....samt alla äpplen................jösses .....sen åkte de såklart ruschkanna en stund i det underbara vädret...........nice.................därefter åkte vi till toys r us där dom testa både rutschkanor....studsmattor och diverse andra leksaker............med oss därifrån fick vi såpbubblor och nya vattenfärger samt godis......................hem och vara ute lite och blåsa bubblor..................skojsigt o jaga dem och blåsa på mig......................därefter in och prova både vattenfärger och nya saxarna............sen har vi spelat lite spel.........o nu är jag rätt trött.........vilar lite här och skall snart steka lite pannkakor till barnen.................hann med en sväng till ica oxå o köpte bla lite räkor till mig att mumsa på........är inte så förtjust i pannkakor..........om en stund är det pannkakor......sen i med barnen i badet.........därefter disneydags.............sen tror jag nog dom får ta o krypa till kojs............då skall jag slöa framför tvn och se på Robinsson....har sett alla avsnitt utom ett..........(behöver jag säga att maken jobbar hela dagen samt ikväll) allt för att överleva sommaren........................han har iallafall bestämt sig för att på semestern tar han med sig barnen och åker tåget upp till norrland för att hälsa på farmor och farfar som bor där på en camping om somrarna..................det blir nog jättekul för dem.......jag skall som sagt jobba.................suck..................nu skall det stekas pannkakor......................det här vädret är så underbart.............GLAD

Inga kommentarer: