fredag 24 april 2009

Mat mat mat mat

Mat är ju livet liksom.............en del äter för att leva.........jag är nog en sån som lever för att äta.........kanske borde hitta mig en mellanväg.............idag blev det då indisk mat till lunch med några kurskamrater.......det var nice och gott........va typ proppmätt efterått.......i många timmar...........sen så var ju planen o grilla ikväll och det stod vi fast vid............det blev flintastek och lite korv...choritzo och bratwust...............sallad o tzatziki........mums............annars så har ju dagen bjudit på sommarvärme........nice..........blev en liten shoppingrunda på stan och jag hitta en tröja på kappahl ................trivs utomordentligt i den nya lyan..............här tror jag nog faktiskt vi kan bo ett tag................lite hus känsla med att bo på nedre botten och även då ha en stor uteplats......där kan man göra hur mysigt som helst när man fått lite mer resurser.............i juni och juli får jag noll cero kronor så vi sparar och försöker se till så man överlever sommaren...............jobbar ju några veckor men de pengarna kommer först i slutet av aug när man liksom ändå får studiemedel..............dessa överskottspengar blir en buffert o kanske en resa i vinter............kanske..............idag har jag varit iväg lite med m och han fick klippa håret..........han hade långt nu och på måndag är det eeg som gäller o då tänkte jag att det kunde vara bra om håret inte va för långt......................tänker mkt på honom och hans ev diagnos mellan allt annat............han är så go min pojk men jag ber och bönar att vad han än får för diagnos så ska det lösa sig för honom i livet...............med tanke på hur fint det går för d så tänker jag mer positivt än om det varit mitt första barn med svårigheter...................har läst en uppsats om hur det är att leva som undangömd flykting..........även om mina barn har stora svårigheter och vi får kämpa mkt så har vi iallfall den tryggheten och möjligheten.............det ger mig perspektiv och styrka ......................det är tufft många ggr men det finns dom som inte lever med något av ovan skrivda....det vill säga mat för dagen..boende....framtidstro för sig och barnen.........en identitet.........en framtid........deras exitens finns inte ....

Inga kommentarer: