torsdag 16 april 2009

nu eller aldrig

nu har jag bestämt mig.....det kommer ta tid men nu skall jag gå ner i vikt så jag kan göra den där operationen....alltså ta bort mitt onda åderbråck............jag vet inte hur exakt vägen dit kommer vara mer än att den kommer vara väldigt lång och ta tid...........men jag börjar idag..........nu eller aldrig........så bjud inte mig på något gott och bli inte arg när jag tackar nej.....som sagt en dag i taget............skall börja simma så fort jag känner att förkylningen släpper.......har ont i halsen o är nästäppt........fick ju ett tiokort av maken så det skall jag börja nyttja inom kort.............jag skall inte banta utan ändra hela livsstilen en gång för alla......vägen dit blir lång och snårig men jag skall lyckas..........vill inte gå upp ett gram till.......så alla tips på nyttig och god och hälsosam mat tas emot.....................jag älskar nästan allt.............nästan.........tyvärr............vi får se för jag tänker gå till läkaren och se vad han hon kan göra för mig oxå........dietist eller viktgrupp mm................jag beundrar alla som klarar att gå ner i vikt.............jag klarar det om jag behåller motivationen..................måste hitta motivationen genom oika mål och delmål...........första delmålet är att gå ner ca 30kg....sen behöver jag nog gå ner typ femton ytterligare..............tänker mig att de första 30 kan ta något år eller så...............annars går det ju för fort.............tror jag kommer tappa fort först o sen blir det trögare och trögare...................jag är så fruktansvärt trött på att ha ont i benet .........hatar det............trodde aldrig jag skulle kunna bli så här stor................vad hände.........jag har helt enkelt inte brytt mig tillräckligt om mig................tröstätit .................ätit fel.............och på tok för mycket..............DEN LÅNGA RESAN BÖRJAR IDAG...vi ses när jag är framme................
i övrigt så har jag tagit en riktig slappardag idag............solen skiner på en klarblå himmel och det är ljuvligt ute............imorgon är det fredag.................ännu en vecka har gått.............det är inte klokt vad tiden går...............................idag blir för övrigt nog min morbror utskriven.....en månads sjukskrivning väntar......................jag hoppas han kommer må bra framöver...............min morbror............sen när han frisknat till då skall jag och han gå ut o festa loss............det var så längesedan och det är vi värda................börjar nu drömma om en resa till grekland.........vad jag har fattat så har jag sommar jobb på mitt gamla jobb...............denna sommaren döper jag härmed till sista sommaren på gula huset...........efter sommaren är det jag som kommer söka mig ett extra jobb inom det jag läser till..........annat typ av socialt arbete................förhoppningsvis får man sommarjobb där man praktiserar till nästa sommar..................så den sista sommaren på gulan skall bli en bra sommar.....................sen får det räcka.................är nu inne på en resa i september ................det får bli så.................då drar jag o maken själva............japp det är mitt mål nu...................får nog ta och kolla lite på apollo......tänker mig att vi åker i början av september.............måste kolla lite här nu..........................har bestämt mig.............det måste bli en vecka dit........................måste.....................

Inga kommentarer: