onsdag 18 november 2009

Motivation...får bli dagens tema

okej....var börjar jag...jo...idag så hade vi en dag då vi skulle spela in samtal och därmed utelämna oss lite mer än kanske man gör i vardagen.....för mig som är inne i en period då jag verkligen är omotiverad och vill absolut inte vara i focus är det rätt kämpigt.............för dom som känner mig sen typ barnsben vet att jag är en tjej som ofta står där........mitt i centrum och inte brukar typ ha något emot det alls............nej utan jag trivs ofta där.............men det va ett tag sedan jag kände mig som sådan.........vet inte om det var 40 kg sedan men kanske va det så.......någonstans............idag.........jag blev mer eller mindra utvald till att v ara samtalsledare.............ja typ socialsekterare till vår lilla vinjett familj.............något hos mina härliga gruppare........fick mig att ta den rollen.......jag gjorde det........o efter undrar jag hur gick det till............men så inser jag att jag faktiskt ville utsätta mig.............vara i focus......blotta mig...ta smällarna....................vilket jag kommer göra på fredag då allt skall spelas upp..........den grupp jag nu mera...är i....är den absolut utan tvekan härligaste grupp jag någonsin tillhört............för dom lyssnar...ser...tar plats...tar o ger tar mer och ger................ingen blir förbisedd.......ingen känner sig konstig...eller man får vara sig själv.........utan frågor...............speglingar....reflektioner.........livsöden......allt finns med då menar jag allt..........så himla härligt utvecklande...............tack alla i gruppen...tobbe...erica...satu....johanna....och tove....ni alla är underbara.......med era livs perspektiv och mina ...mixat....vilken härlig samling av livserfarenheter...............men ännu har vi många utmaningar.......många outforskade livsområden............men jag har ändå lärt mig att .......kärnan...den inre kärnan av motivation....den är så himla stor eller inte.............den grundläggs från barndomsåren............tillit....självkänslan....drivkraften.......att se möjligheterna istället för hindren...........repstedts bok motivationsarbete...........bara en i raden va böcker vi läst som får mig att tänka grubbla..................dagligen på spårvagn sex...på väg mot stan och på väg hem.......möter jag många olika människor.......olika öden...jag sitter där med mina socionom glasögon ibland........ibland med bara jag...........jag ser dom alla................det händer så mycket där.......o var och en av dem..kanske jag ser i ett rum på socialkontoret om några månader..............för jag inbillar mig att flera av dem är dä'r............försöker jobba bort det där stereotypa tänkandet........det hjälper mig att sortera.......men jag vill inte att det ska dömma........där är jag nu.......döm ingen efter håren eller nåt..............se människan.........se bortom problemen.......lyssna.......fånga............bejaka.............hitta den lilla lilla möjligheten................sluta aldrig tro..............på ATT HOPPET ALLTID FINNS
FÖRÄNDRINGENS TID HAR KOMMIT OCH SKALL ALLTID FINNAS...INGEN ÄR UTAN DEN...............vi har alla en framtid som kan va ljus...det tror jag..........det tror jag......

1 kommentar:

Filippa sa...

vad sjutton är en tvättpelare?:)