måndag 23 november 2009

egentid och barnledigt...

att ha barn är underbart......att vara utan är oxå underbart.....missförstå mig inte men att vara mamma dygnet runt är jobbigt.......för mig är det viktigt att få egen tid...helt ensam......och att få tid med vänner...........oxå........familjen är viktigt men det andra är också viktigt............det finns så många där ute som aldrig får tid för sig själva........aldrig får tid med sin partner eller aldrig får tid alls utan är ensamstående med barn...........dessa beundrar jag........det är ett skittufft jobb.............speciellt om barnen har funktionshinder .......att ha två barn med funktionshinder är nytt för mig...........men någonstans visste jag att m hade någon problematik............men nu när man vet är det lite tufft att hantera...............jag orkar inte riktigt........för jag har så mycket i skolan ..........hoppas inte det blir ett bakslag sen...........jag är trött........skittrött.................sover o sover................eftersom barnen är hos farmor och farfar tills på söndag kan jag sova................ändå gick jag upp åtta idag............men då har jag faktiskt sovit tio timmar...........vilket borde räcka.................skulle behöva städa här........göra fint inför advent............hoppas man hinner göra lite fint innan barnen kommer...............igår var jag och maken på bamboo o käka.........gött...............idag hoppas jag att jag får motivation att läsa motivationsboken klar..............men först måste jag se till att plocka i ordning i kaoset ..............kontroll...............mitt sätt att ha kontroll är att ha det ordning runt mig..............för inne är det kaos..................

1 kommentar:

Linda! sa...

Usch..ni har en tuff tid framför er..
Men Sissi du är STARK...du och din man kommer fixa detta..
Ni gör så himla rätt i att ta er lite egentid, rå om varandra ordentligt..så ni orkar..ge varandra styrka..

Kramar