måndag 19 oktober 2009

Vad blir det för mat?

brukar alltid kolla på det programmet..........skulle va rätt kul och få äta hos han moberg någon gång...........han har ju jämt matgäster.........tycker dom kan lotta ut.....( mig) någon gäst i programmet eller nåt....................jo så va det måndag.......ny vecka.......helgen har varit skittrist.............sjukt barn och trött mor.............maken vrålförkyld och jobbat hela helgen.............har inte haft inspiration till mycket inte..............i lördags va då tanken att våra små barn skulle börja sitt första kliv in i världen att lära sig simma.............eftersom de inte har så bra tider på göteborgs sim och livräddningssällskap sökte vi oss till något som heter aqua barn.......de finns på lundbybadet på lördagar 13.00-13.30...(bla)...tio ggr kostar för våra barn drygt två tusen spänn...............fördelen är att om man missar någon gång får man den tillgodo så det blir liksom tio ggr oavsett sjukdomar osv.....................men i lördags gjorde sig då maken besväret att byta så han jobba kväll istället för att vi skulle kunna gå alla fyra............men så blev ju tösen sjuk så då blev det bara marcus och pappa daniel som gick............när de kommer dit så har en liten bebis råkat bajsa i poolen innan då han hade för stora byxor dvs läckage.......................varpå det inte blev någon lek o plask simning för sonen heller..................tur eller otur....tja.........iallfall så hoppas vi det blir av nästa lördag..............................men man vet aldrig...............med nåt.......iallafall så har jag varit hemma idag från skolan då amanda hostar och är lite småvarm....................men hon är pigg pigg så på onsdag hoppas jag hon kan gå till dagmamman igen.......................imorgon är maken ledig och barnen hemma med honom..................va en sväng till affären och köpte lite mjölk mm...........då så hade de sänkt priset på lax och kyckling......färsk så jag köpte det och lagar nu både lax och kyckling.......laxen blir morgondagens middag till de andra........själv skall jag ut med klassen och dricka öl och äta något ute........................kyckligen blir ikväll .......lagade även spagetti och köttfärsås innan så den kan dom ha till lunch imorgon........................så då har jag lagat massa mat ...........till två dagar................skitkul det här med matlagning.........jag älskar att laga mat och äta den men inte alltid.....................ibland är det verkligen jobbigt.................har varit inne och tävlat lite idag så jag försöker vinna en kokbok....................men jag skall nog ta och utöka mina 20 måltider eller va det kan vara....................hitta på lite nya saker och våga.........dock..kommer jag nog aldrig göra varken helstekt vildsvin eller gös......................men
några enklare recept på lite nytt måste jag nog leta upp........................gärna gott..nyttigt...billigt och lättlagat.............KRAV JAG VET.....tips tack.......;-)

Inga kommentarer: