måndag 12 oktober 2009

sanningar

själva begreppet är ju defust.............det som gör det så svårt är att vi ofta tycker vi måste hitta dem......sanningarna alltså..............vems sanning?......din? min? samhällets.?............jag har kommit så pass långt i utbildningen att jag verkligen börjar fundera .???...........så fruktansvärt lätt o försöka hitta någon sanning.....gärna hela tiden..............men om du börjar öppna ögonen....börja intressera dig för oliktänkande............då kommer du också få bildning...........som utgår från att dina tidigare bilder kommer utvecklas........det är inte så konstigt som det låter.......ofta har man en uppfattning om saker som man inte faktiskt borde.....för man har inte alla material........man tror sig veta något man faktiskt inte vet..........man har inte upplevt det.......inte ens en gång.......för att få en kunskap bör man åtminstonde själv upplevt det några ggr.......innan man kan kalla det sin kunskap i livet.........tycker det är ganska dumt o ha kunskaper utifrån det man läst eller inte ens upplevt.........................om man däremot läser vetenskap har man iallfal läst om andras tyckande men sen kanske det även måste vara lite upplevt för att man skall kunna ha någons slags kunskap om den.........................jag kan inte bara snappa upp en massa intryck och sen göra dem till någon slags kunskap............så funkar det inte........................ifrågasättande bör ske livet ut..........utforska och fråga men utgå då från ett kunnande som kommer inifrån inte utifrån........obearbetat...............jag kommer lära mig hela livet........kommer aldrig känna mig färdig.............det är det som är bra.........utforska världen.................det vill jag.............

Inga kommentarer: