torsdag 8 oktober 2009

mobbing och utfrysning

camilla i idol sågas för att hon råkade bli glad när hon hörde sitt namn som dock inte var hennes namn...............tycker det är löjligt hur man dissar någon för detta.............hon är ju en jättego och glad tjej och jag fattar inte varför man går så långt med att kritisera så personen mår så dåligt.........jag tycker även om man är med i idol så skall man inte behöva utstå vad som helst.................men däremot så såg jag ett annat program igår.........mammas pojkar........där var det minsann lite hett i debatten.............en mamma ville inte att hennes son skulle dejta någon med för mycket färg...............jag trodde jag skulle baxna.............hon talade om kulturkrock........gisses...........detta kommer nog debatteras.........hoppas jag.....men iallfall så var det en annan tjej................som var fruktansvärt respektlös mot de andra i tävlingen..........hon gapa åt de som inte gjorde samma saker som hon dvs supa...leka sanning eller konka och bada med kläderna på va tråkiga................dessa hamna i poolen av samma anledning.............så respektlöst....................hon var verkligen hemsk mot sina medmänniskor...............suck.........i övrigt så blev jag intervjuad av sonen angående mobbing.........det pratar om barnkonventionen i skolan och om just att alla är lika värda.................så är det tyvärr inte................det upplever och ser man dagligen...............jag undrar om man någonsin når dit att vi tänker att alla är lika värda.........................makt och pengar......hierarkier i samhället...........det kommer nog vara svårt att jobba bort tror jag................självklart måste man försöka............jobba för rättvisor och motverka mobbingen...................men jag blir så irriterad på politikerna som inte förstår att man börjar med att satsa på barnen och ungdomarna.............om man nu skall tänka resurser.......så börjar man väl att investera nerifrån och upp...............när jag gick i skolan var vi 14 st i klasssen..............idag är man det dubbla va?

2 kommentarer:

Linda! sa...

Jag släms ihjäl ÅT den stackars tjejen i Idol. Så vansinnigt pinsamt! Jag hade velat sjunka genom jordens yta. Det värsta är när hon verkligen klänger sig fast runt Peter Jidhe..åh vad jag skäms åt henne... Stackaren!!
Samtidigt kan jag inte låta bli att skratta :-) Men jag lider med henne..

Linda! sa...

Jo men det är ju just att halva Sverige ser henne..Det är det jag tycker är pinsamt. Sen har hon givetvis själv valt att ställa sig i rampljuset, det har inte jag!

Men det är väl bra att folk kan tycka olika eller!!??
Jag tycker hon e kass. Det är alldeles för mkt Kicki Danielsson över henne och det är inte min smak alls. Och att hon inte kan ta kritik och inte lyssnar på juryn tycker jag är en väldigt dålig egenskap.

Jag håller på Calle