tisdag 27 oktober 2009

frustation

vilken dag.....först föreläsning om unga funktionshindrade och deras svårigheter med att komma ut i arbetslivet....................sen .........seminarum och kön klass etnicitet...............första föreläsningen fick mig verkligen på hugget eller så att säga fick mig att inse vad som väntar................sorgligt.........verkligheten har nu kommit i kapp mig och det känns skitjobbigt................om några veckor väntar nästa ............diagnos................två diagnoser tre barn..............okej...jag kommer naturligtvis vara en sån där skitjobbig mamma........är sådan och kommer alltid vara så länge jag kan orka stå på mina ben.......så länge dom bär mig kommer jag kämpa för mina barns bästa...............såklart........( för mig)............sen idag såg jag ännu en gång klimatet på gården.................finns så mycket hos barnen som jag inte gillar................orden....leken.........så aggressiv så .....båda mina barn jätteuppspelta...............försökte fråga flickan min vad som hänt............hon prata om att de hade sagt att hon hade feber............inser nu att hon nog blivit retad för sitt röda hår...............av ett gäng........svarthåriga..............iallfall.................hon har världens vackraste h¨r........har växt upp med att få höra det jämt..........nu retar barnen henne......................jag skulle vilja ta mitt pick och pack och flytta till någon del av världen där alla är lika världa och alla får vara med..............där alla respekterar varandra och gillar varandras olikheter...................när jag inser att den delen av världen nog inte existerar blir jag ledsen............blir nästan ångerfull att jag fick barn till denna värld..............men samtidigt så lever jag för barnen och då vill jag ge dom det bästa av världar..................skolorna här är under all kritik................men boendet är så svårt.............har nu massa forskning också som jag läser kring olika saker som gör det svårare.............skola boende............så vad fan gör jag här nu igen..............jag ville ju inte var här för några år sedan......................jag vill ge mina barn en trygg framtid...........var var var??????????????????????.............känner mig så äckligt frustrerad och vill gå ut och skälla på barnen.................ni skulle sett ett av dem som stod och sparka min dotter vid ett tillfälle.......svart i ögonen......................vad har han varit med om??? okej...........jag kan inte bo här.........KAN INTE VILL INTE.....bitterfi....a

1 kommentar:

Helena sa...

Då tycker jag att du försöker ta reda på var de ungarna bor. Tala om för deras föräldrar att om de bryr sig om sina barn bör de vara lite mer observanta härdanefter på VAD de gör ute - för annars kontaktar du polisen alt. hyresvärden. Ungar som stör/bråkar/slåss ute på området - det är föräldrarna som prickas och kan bli uppsagda. Trivs du, ska du bo kvar. Det är de som ska bort. Och skola.. jag vet ju inte vilken skola det gäller och vad för regler som gäller i Gbg (har glömt det) men här behöver man inte gå i det närområde du bor i - du kan fritt söka andra skolor.
Det är svårt, jag vet. Men jag hoppas du står på dig och håller dig stark! Kramar Helena