onsdag 2 september 2009

kreta

om allt går som det skall så åker vi till kreta nästa fredag.....11 sep...oxå en dag o resa på.........hmm......iallafall så hitta vi en all inclusive resa med airtours som vi inte kunde motstå...........så nu hoppas vi på sol salta bad och god mat och dryck.............har varit på kreta en gång och hoppas få uppleva elafonissi stranden denna gången..................hyrbil några dagar......men annars blir det nog lite plugg oxå...........vet faktiskt inte hur jag skall få ihop det..................för många bollar i luften just den veckan............men jag får kämpa på....suck............vet inte vad jag tycker om denna kursen..............men men.....okej ångest är ju bara förnamnet.................har läst och läst men fattar inte hur jag ska få till det riktigt............vet inte riktigt vad jag ska tycka om saker............svenskhet.......skall nog fundera lite på vad det är..................exotiskt...svensk är det exotiskt.........nej inte för mig då........men kanske andra upplever sverige som exotiskt..................hur upplevs vi egentligen.............vi i landet lagom...............jantelagen.................individualism och självständighet går väl ändå inte ihop med jantelagen...........eller???? äta surströmming........dansa kring granen,... och midsommarstång........supa................ja nog får man fundera .....tycker att serien det nya landet säger väldigt mycket om sverige på ett fantastiskt bra sätt............även helena bergström har fått med bra saker i filmen ...............ja vad heter den nu då.........står stilla...........se upp för dårarna dårarna stängs...................den är bra......................det tråkiga är att det finns en tanke bakom som ofta är sann ...............eller vårt samhälle................vi och dom tänkandet.................den strukturella rasismen.....ja sånt har jag läst på om idag...............väldigt mycket tankar föds..................är faktiskt riktigt intresserad av att jobba med ....invandrare är inget bra ord.................utan folk med annorlunda etnicitet än mig .....intressant läsning om hur vissa sk indvandrare ses som svenskar men andra inte........pga.....språket...hur man ser ut...ja många många saker spelar roll.........får acceptansen.....otroligt intressant egentligen......hmm..funderar vidare där...........har ju lite o bita i....intervjuer...teman....osv teorier......jaja.................nog skall jag fixa denna kursen.......men det kommer krävas en massa av mig för jag kommer få kompletera det mesta............hoppas det går bara....................hoppas..vill inte komma efter................men jag vill oxå åka iväg så jag får se till att få ihop det .........på nåt sätt..............ska det gå......................

Inga kommentarer: