fredag 29 januari 2010

socionom en inblick

Nu har jag varit på praktik i två veckor nästan. Jag är väldigt nöjd med mitt val att vara inom socialtjänsten och även då en dag i veckan träffas alla praktikanter och jobba med projekt och utveckling. Jag är på ekonomiskt bistånd och det är nog den svåraste stadsdelen att jobba med detta i..eller iallfall en av de svåraste.  Jag kan inte nämna några som helst detaljer men människor lever väldigt svårt . Det visste jag innan men att läsa om dem är en sak och att möta dem som verkliga människor med verkliga problem är något helt annat........vidden av segeration och fattigdom får ett ansikte och det är inte så lätt att hantera faktiskt, men jag känner att jag klarar det bra så långt ...so far.........jag behåller mina förhoppningar och tankar om människan och försöker att inte bli alltför fyrkantig i mitt beslutstänkande......hoppas kunna hitta vägen dit och vara proffsig och kunnig med stort hjärta...............

1 kommentar:

Tove. sa...

Proffsig och med ett stort hjärta är och har du redan tycker jag. Låter jättespännande, din praktik, och jobbig på sina sätt. verkligheten liksom.. ser fram emot att ses på fredag!! kram!