tisdag 12 januari 2010

inspiration

det finns många eller vissa eller några saker och människor i mitt liv som inspirerar mig och det säger jag bara att det är tur man har saker och vänner osv som fyller denna viktiga uppgift när man själv inte hittar den............har haft en period sen i november av trötthet som varit hemsk.........en vargavinter dock med mer ljus än om det varit snö och slask gör att man kämpar på...........vikten är ju uppe snart i alltför mycket så jag håller på att jobba fram en teknik och taktik som jag tänkte skulle bli livslång..............bättre mat och mer motion är väl grunden som alltid............dock är det tufft o svårt men som tur är finns det en make som oxå kämpar o då går det ju lättare................idag vakna jag med lite tjock hals så jag känner mig inte hundra......................ute är det soligt...men ack kallt..............själv kommer jag sitta hela dagen vid mitt köksbord för att försöka bli klar med min tenta................om endast en vecka börjar jag min praktik och jag tycker det är pirrigt.............skall föra daglig dagbok så jag minns den tiden...............även förs kursens skull.........kommer nog dock inte skriva något direkt här för det finns ju ngt som heter tystnadsplikt att ta hänsyn till.................annars så kom jag just på att man inte kommer se alla härliga kursere nu på länge om vi nu då inte hittar på saker vilket jag hoppas vi gör................jag hoppas på en dag att inspieraras och när jag lägger mig ikväll vill jag vara klar med tentan.......................fridens

1 kommentar:

Linda! sa...

Jodå, att gå är min grej kan man säga :-) Men eftersom jag gör det så mycket så gynnar det inte någon viktnedgång direkt tyvärr. Men f*n vet hur jag hade sett ut utan mina dagliga promenader :-)
Jo maten går faktiskt hyffsat bra ändå..som sagt, jag äter inte så onyttigt mest för mycket och för sällan. Men det är bara att kämpa på. Pizzasnurror är inte direkt nyttiga, men äter man bara en eller 2 så är det nog inte värre än en vanlig lunch skulle jag tro. Ibland får man ju gottta sig lite.
Hoppas det går bra med skolan..jag läser hur du sliter..Kram