fredag 31 juli 2009

Tjällmo

Tjällmo.........i onsdags så kände jag skarpt att nu när jag är ledig torsdag och fredag vill jag utnyttja dessa dagar och göra något.............ville först typ dra till öland och mysa...men insåg snabbt att det låg utanför vår budget.............så kom hem.........två sek senare så hade vi bestämt oss för att dra till tjällmo.............som ju då är svärföräldrarnas hem..............dom är dock kvar på fromhedens camping i norrland i ytterligare en vecka..................så packa ihop oss........mc donalds i borås.............vidare.........................sen så slog vi lite vad som alltid vilken tid vi skulle vara framme.....................dock så fick jag ett infall när vi närma oss gränna............dags att introducera polkagrisar för kidsen........................kladdigt i bilen men ett gött nöje på vägen..............då fick vi deala om tiden för ankomst............jag stod fasst vid samma tid som jag sagt från början................o jag vann hehe.............vi va framme 21.20 ...jag gissa på 21.10................iallafall.........gårdagens plan innefatta endast ett besök på cloetta i Ljungsbro.....oxå en tradition när vi är här...............så iväg o shoppa godis..................ler................daniels syster mia med hund bamse kom på besök på em..............lagade god mat...fläskfile..........tjöta osv......................idag................så hade vi tänkt o åka till finnspång o arena grossvald.............men det visa sig att de hade stängt just nu några dagar pga underhåll........men i linköping har de oxå bad......................vi drog dit..............familjen plus mia med kids................vi spendera tre timmar där och det va jättekul och tiden rusa iväg..........ett väldigt speciellt badställe måste jag säga..................dit vill jag igen men gärna under varmare grader............................sen blev det lite shopping i linköping................lövbiff mm..............nu städar maken o gnäller för jag sitter här.....................ler........men jag skall oxå plocka lite..................imorgon står nog klockan på 6.30-.-----skall befinna mig på arbetarhuset gulan klockan 12 ..............så dags o avsluta här och .................jag har hållt mitt löfte...........varje gång jag är ledig .......låtsas jag att jag har semester........tycker jag lyckats rätt bra denna gången oxå.....................................

1 kommentar:

Filippa sa...

Var ni på tinnis och badade? Där har Gustav fått hjärnskakning en gång! På somrarna när jag var liten åkte vi till viberga i finspång, finns det kvar tro? Hoppas du haft en skön sommar, kram!