fredag 18 december 2009

tre stjärnor av tre..en bra början men....

ja ha..lägesrapport...........första natten gick bra.......andra ännu bättre...tredje hyfsat................saken är att m vaknar och är ledsen då får man ....som varit pappa gå in och trösta och vänta på att han skall somna om...............inatt fyra ggr.........men han låg kvar..........innan har han vägrat och vill in till oss.........så det är jätteframsteg...........nästa mål och dröm är att han känner trygghet och kan somna om utan att ropa..............lampan är tänd och dörren öppen desutom sover ju lillasyster i samma rum.................iallfall har båda sovit i sina sängar hela nätterna i tre nätter av tre möjliga.................succe...............japp...........men man kan ju inte köpa leksak var tionde dag så den biten får man nog utveckla till nåt annat..........vi får se...................motivation är ju a och o i livet...............på tal om motivation så känns det som att tentaångesten är stor som himalayas toppar.................men idag va jag pigg o skrev men det känns som jag tolkat frågan fel så jag får ta nya tag på måndag.................idag har det varit kaos i lokalen igen....................m har varit heltossig hela dagen och han är inte den enda..............nu får den chefen ta och utbilda och handleda sin personal..............andra fredagen som det är kaos........................tycker inte vi kan göra så mycket mer..........det är chefen som får utarbeta denna plan så det funkar för de barn som har problematik av olika slag...........man känner sig så maktlös................innan jag åkte hade jag bekymmer av ett slag..............tentan........nu sitter jag här med andra bekymmer och autismen är ju liksom det största problemet just nu...........................hoppas jag lär mig leva med den...........orättvist...............bajs..........iallfall så är det så frustrerande när någon inte förstår............suckar........i helgen flyttar mamma och just nu är maken iväg och hjälper att hämta en soffa som hon ska ha........jobbigt med flytt i jul men men.................vi skall iallafall försöka mysa och klä granen och kanske ev baka pepparkakor.......sen måste jag ju försöka lägga in en sill oxå..........blir vitlökssillen.....................nu tar jag helg.........................

1 kommentar:

Ronny Grosder sa...

Detta...............går.......inte...................................................................läsa.